Derfor er det vigtigt, at processen altid startes med en gennemarbejdet søgeordsanalyse. Det er nemlig ud fra denne analyse, at du skal finde ud af, hvor din SEO-indsats skal ligge. Derfor er det altafgørende, at du får udarbejdet en søgeordsanalyse, inden du giver dig i kast med det resterende SEO-arbejde.
Bør jeg selv lave min søgeordsanalyse?
Skal du i gang med at søgemaskineoptimere din hjemmeside? I så fald er det altså søgeordsanalysen, der er første skridt. Mange er dog i tvivl om, hvorvidt de selv skal udarbejde deres søgeordsanalyse.
Har du ikke den store erfaring med SEO, er det sandsynligvis ikke en god idé at stå for det selv. Derimod bør du udlicitere det til et bureau eller en specialist. Det sikrer, at du får udarbejdet en professionel og brugbar søgeordsanalyse, der giver dig et godt fundament for dit fremtidige SEO-arbejde.
Hvad koster en søgeordsanalyse?
Det er svært at give et konkret svar på dette. Der er nemlig stor forskel på, hvad de enkelte bureauer og specialister tager for det. Du kan dog forvente, at det vil koste et sted mellem 1.000 kr. og 5.000 kr., alt afhængigt af omfanget af det.
Et godt tip er, at du ikke går på kompromis med din søgeordsanalyse. Derfor er det også bedre at betale en højere pris, hvis dette sikrer, at du får udført arbejdet af et specialiseret bureau. Som angivet tidligere, så er det nemlig din søgeordsanalyse, der skal danne fundament for dit øvrige SEO-arbejde.
Kan jeg selv lære at lave en søgeordsanalyse?
Du kan naturligvis sagtens lære at lave en søgeordsanalyse, hvis du ønsker dette. Det er dog vigtigt, at du er klar over, at det ikke er noget, du kan lære på et par minutter. Hvis du vil lære det, er du nødt til at indstille dig på, at det tager tid.
Rigtig mange beslutter sig for at give sig i kast med at lære det. Det handler dog primært om, at de vil varetage alt SEO-arbejde selv. Hvis du også vil det, er det naturligvis en god idé at starte med at lære at udarbejde en god søgeordsanalyse.