Få mere trafik på din hjemmeside: Overblik over søgeordsværktøjer

Søgeordsværktøj: Find de mest værdifulde søgeord til din hjemmeside
Søgeordsværktøj: Find de mest værdifulde søgeord til din hjemmeside
Hvis du driver en hjemmeside, er det vigtigt, at den har gode placeringer i Google, hvis du ønsker, at den skal få besøgende. Derfor er det vigtigt, at du har et godt værktøj til at udvælge de søgeord, du skal optimere dit indhold efter. Her finder du en oversigt over de mest populære søgeordsværktøjer på markedet.

Hvis du driver en hjemmeside, er chancen for, at du er bekendt med begrebet søgemaskinetimering eller SEO, stor. Kender du ikke til begrebet, er det en disciplin indenfor online markedsføring, der går ud på, at du optimerer din hjemmeside med henblik på at skabe bedre placeringer i søgeresultaterne.

Find de rigtige søgeord

En stor del af søgemaskineoptimeringen på din hjemmeside, handler om at udarbejde indhold, der kan drive trafik ind til din hjemmeside. Det gælder kort og godt om at finde de søgeord, der har mange søgninger og samtidig er relevante for de ydelser eller produkter, din virksomhed tilbyder.

Men hvordan finder man disse søgeord? Blandt andet ved at gøre brug af et søgeordsværktøj, som kan give dig værdifuld indsigt i, hvor mange søgninger der er på enkelte søgeord og -fraser. Nogle værktøjer er mere avancerede end andre, så de ligefrem kan hjælpe dig med anbefalinger til søgeord, du måske ikke selv havde tænkt over.

Herunder finder du et overblik over de mange forskellige værktøjer, der er på markedet, som du kan anvende, når du skal foretage en søgeordsanalyse. Vi har ikke taget stilling til, hvilke der er bedst i forhold til andre, men vi kan anbefale allesammen, da de hver især har unikke fordele, som du ikke finder hos konkurrenterne.

Ahrefs

Ahrefs er blandt de absolut mest førende værktøjer til søgeordsanalyse. Oprindeligt startede det som et værktøj til at analysere linkprofiler hos konkurrerende hjemmesider, hvorved man har mulighed for at finde værdifulde linkmuligheder, som man kan bruge i forbindelse med eksekvering af sin linkbuilding-strategi – en anden, væsentlig del af dét at søgemaskineoptimere sit website.

Læs også:  Gadgets: 5 elektroniske sommer-gadgets, du simpelthen må eje

Med Ahrefs kan du finde søgeord, som er værdifulde for din forretning, på flere forskellige måder. Du kan enten analysere en konkurrent for at se, hvilke søgeord deres hjemmeside er indekseret på, eller du kan blot indtaste et søgeord, som du ønsker at kende søgevolumen på.

Det er et af de mest populære værktøjer på markedet og helt klart et, du bør overveje, hvis du ønsker at anvende din hjemmesinde som en væsentlig del af salgsstrategien for din virksomhed. Du kan læse mere om, hvilke funktioner der følger med abonnementet på deres hjemmeside.

Morningscore

Morningscore er et dansk søgeordsværktøj, som efterhånden har placeret sig blandt de bedste værktøjer på markedet. Værktøjet har den fordel, at det fås i både en dansk og en engelsk version, hvorfor der ikke er nogen sprogbarrierer, der hindrer, at du kan bruge værktøjet.

Værktøjet er ikke udelukkende et redskab til at finde værdifulde søgeord, men kan bruges til at overvåge de tekniske aspekter af din hjemmeside til linkbuilding og content marketing. Søgeordsanalysen er dog en væsentlig del af værktøjet, og du kan få indsigt i alt fra søgevolumen på de enkelte søgeord til CPC, sværhedsgrad og relevans.

Storybase

Storybase er endnu et dansk værktøj, der fungerer godt, hvis du har behov for hjælp til at udvælge de søgeord, der er relevante for netop din virksomhed. Også her har du mulighed for at se, hvor vanskeligt det er at komme til at blive indekseret i toppen på et bestemt søgeord, du kan se relaterede søgeord og meget andet.

Samtidig har det den funktion, at du har mulighed for at eventuelle spørgsmål, brugerne stiller, som har relevans for det søgeord, du har indtastet. På den måde har du mulighed for at udarbejde et FAQ-univers, hvor du leder de besøgende ind på din hjemmeside, når de indtaster et spørgsmål, der relaterer sig til den niche, din hjemmeside befinder sig i.

Læs også:  Nyt mobilabonnement: Sådan vælger du et abonnement, der matcher dit behov

Ubersuggest

Ubersuggest er et tool, der har mange år på bagen. Den nuværende version er dog vanskelig at sammenligne med den ældre version, da det er blevet til et mere eller mindre avanceret værktøj, hvor du har mulighed for at se alt fra søgevolume, spørgsmål, sværhedsgrad og relaterede søgeord til antal indgående links de sider, der er placeret i toppen, har.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

You May Also Like
Læs mere

WordPress 5.5: Alt om den nye WordPress-opdatering – og hvilken indflydelse det har på din hjemmeside

Den nye WordPress-opdatering er godt nyt for alle, der driver en WordPress-hjemmeside. Version 5.5 hedder Eckstine, og den byder på forbedringer i forhold til hastighed, søgefunktion og sikkerhed – og så er der naturligvis også nyt i forhold til Gutenberg-editoren. Læs her og bliv klogere på den nye WordPress-opdatering.
Læs mere