Annoncer på sociale medier
Vi tilbringer stadig en voksende mængde tid på sociale medier, og der er derfor god grund til at kende til alt, der har med blandt andet Facebook annoncering at gøre. Sociale medier giver dig en unik mulighed for at være enormt målrettet med dine annoncer, da disse platforme – især Facebook – ofte kan give dig præcis den målgruppe, du gerne vil ramme.
Facebook kender typisk til folks køn og aldre, men også ofte deres placering og nogle af deres interesser. Når dine annoncer bliver vist for den rette målgruppe, har du langt større chance for at få klik og trafik videre til din hjemmeside. Og det er jo definitionen på succesfuld markedsføring.
Følg med i SEO
SEO er et begreb som de fleste, der arbejder med digital markedsføring, kender godt til. Og det er der god grund til. Arbejdet med at optimere en hjemmeside, så den får gode placeringer blandt søgeresultaterne i forskellige søgemaskiner, er enormt vigtigt for at få trafik til hjemmesiden. Men som nævnt tidligere, vil algoritmerne løbende ændre sig, og det betyder, at det er vigtigt for dig at følge med.
Søgemaskiner som Google vil altid sigte efter at give sine brugere de bedst mulige resultater, og det betyder, at de hele tiden optimerer teknikken. De ændringer, der bliver lavet, betyder derfor ofte, at du også er nødt til at tilpasse din SEO. Det kan være tidskrævende, men det er arbejde, der i høj grad kan betale sig.