Er der noget værre, end når du har købt en ny iPhone, og så taber du den, hvorefter glasset er ødelagt? Der findes nok det, der er værre, men det betyder ikke, at det er fedt, hvis uheldet er ude. Det har flere teleoperatører fundet ud af, og derfor har Telenor inkluderet skærmskift i deres abonnementer. På den måde kan du købe en ny telefon helt uden bekymringer.
Overalt ser vi, at der skyder små mobilreperatører op i bybilledet. Der er en klar tendens til, at folk gerne vil have deres telefoner repareret med det samme, når de går i stykker. Dog kan det blive en dyr fornøjelse. Især hvis det er skærmen, den er gal med. Det er nemlig skærmen, der er det dyreste komponent i selve telefonen, og det er ikke unormalt, at den koster et par tusinde kroner at få skiftet.
Derfor vælger Telenor eksempelvis at inkludere skærmskift til en lav pris i deres abonnementer, så kunderne er sikret, at de ikke skal betale en stor del af telefonens værdi, hvis de er uheldige at tabe deres nye iPhone.
iPhone er faktisk en af de telefoner, der er billigst at udskifte skærmen på. Men at noget er billigere, betyder ikke, at det er billigt. Det koster nemlig cirka 2.000 kroner at få skiftet en iPhone-skærm. Har du en af de nyeste Samsung Galaxy-telefoner, kan du regne med, at det koster dig mere end 3.000 kroner at få skiftet skærmen.
Læs mere om Telenors skærmskift her.
Tryghed er vigtigt, når du skal have en ny iPhone
Hvert år kommer der en ny iPhone, og 2020 var ingen undtagelse med iPhone 12. Her plejer de største iPhone-entusiaster står altid klar i køer eller online til at købe. Det kan ikke gå hurtigt nok med at få fingrene i den sidste nye model. Men når noget er så dyrebart, er det også vigtigt at passe godt på det.
Og det er både fordi, at en ny telefon er dyrebar for mange, men også fordi at det er dyrt at skulle have skiftet skærmen. Hvis ikke du har et abonnement, hvor skærmskift er inkluderet.
Det viser sig, at over halvdelen af gangene, at en smartphone går i stykker, er det skærmen, den er gal med. I og med at det er den dyreste skade, en telefon kan få, så vidner det altså om behovet for et abonnement, hvor skærmskift er inkluderet. At det så koster helt ned til 149 kr. at få skiftet skærmen gør, at det er meget nemmere at nyde sin nye smartphone uden bekymringer.
Udover at skærmskift er inkluderet, er det også muligt at tilkøbe en særlig forsikring til mobilen – altså mobilforsikring. Det tilbyder Telenor også, og det er altså med til at gøre din oplevelse med dine nye smartphone endnu mere tryg.
Hvis du tilkøber mobilforsikring i dit abonnement, vil du som forbruger med det samme få en lånetelefon, hvis du egen skal repareres. På den måde er du ikke offline, selvom din egen telefon er det. Og det er altså en fordel, hvis du er meget afhængig af at kunne bruge din mobiltelefon i din hverdag. Du får også en lånetelfon med, hvis du skal have foretaget skærmskift.
Se mere til Telenors udvalg af iPhone her.
Det bliver mere normalt, at abonnementer indeholder flere services
Skærmskift er blot en af de mange services, vi ser skyde frem i mobiloperatørernes abonnementspakker. I takt med at vi bliver mere afhængige af vores mobiltelefoner – ikke at vi ikke kan lægge den, men at opgaver skal udføres med den – er det også vigtigt, at alt kører som smurt.
Mange familier har den samme leverandør, og der er det en stor fordel, at man kan spare penge ved at samle sine abonnementer under et tag. Hvis man samtidig er dækket ind, når eller hvis uheldet er ude, er der masser af tryghed og fordele.
De fleste vil også gerne kunne tage deres telefoner med sig på ferie. Det stiller krav til abonnementet, at det kan bruges i udlandet. Derfor har stort set alle teleoperatører inkluderet fri data eller data i EU i deres abonnementer.
Vi er sikre på, at der med tiden kommer flere og flere tilvalg til abonnementerne, da tendensen er klar. I en tid, hvor alt går stærkt, er det vigtigt, at man hurtigt kan komme online igen. Og det kan man med Telenors skærmskift eller lignende services.