3 gode råd til dig, der vil i gang med Snapchat Ads

Snapchat er et socialt medie, hvor brugerne har mulighed for at sende billeder og videoer til hinanden. Platformen gør en lang række forskellige kampagner og annoncetyper mulige, og du kan både få vist reklamer i brugernes Stories og via Discover-funktionen.

Først og fremmest skal du dog vurdere, om din virksomhed har et vækstgrundlag med Snapchat annoncering, da platformen primært henvender sig til 18-35-årige. Herunder følger en række gode råd til, hvordan du får succes, når du vil annoncere via Snapchat.

#1: Opsæt kampagner korrekt

Det første du skal gøre, når du opsætter Snapchat-reklamer, er at vælge, hvilken målsætning dine annoncer har. Du skal derfor have en overordnet strategi for, hvordan du ønsker at gøre brug af Snapchat Ads, og hvad dit mål er.

#2: Opsæt dine annoncesæt

Du skal opbygge dit annoncesæt korrekt, hvis du vil have mulighed for at få succes med din annoncering. Her kan du vælge mellem flere forskellige annoncetyper, og det er vigtigt, at du vælger de rigtige.

  • Story Ad: Her har du flere annoncer samlet i samme sæt, hvilket giver brugeren mulighed for at få en række af dine annoncer, når de anvender Discover-funktionen i app’en.
  • Snap Ad: Dette er den mest almindelige annoncetype, du kan gøre brug af. Her bliver dine annoncer vist mellem det forskellige indhold, der er på platformen.
  • Filter: Du kan vælge at gøre brug af et filter, hvis du vil promovere din virksomhed. Det er ikke en almindelig annonce, men det er en mulighed for at øge kendskabet til dit brand.
  • Collection Ads: Her kan du ise ét billede, som indeholder flere mindre billeder af dine forskellige produkter. Brugeren skal klikke direkte på produkterne, da du ikke kan oprette en C2A.

#3: Definér din målgruppe via segmentering

Når du opsætter dine kampagner, skal du vælge, hvem annoncerne skal vises til. Du kan segmentere på baggrund af lokation, alder, sprog, køn og enheder. Du kan både inkludere og ekskludere specifikke områder, afhængigt af hvem din målgruppe er.

Der findes også andre former for segmenteringer, hvor du kan basere din målretning på baggrund af livsstil og adfærd hos din målgruppe. Du kan eksempelvis vælge folk, som shopper meget over nettet eller spiser meget fastfood for blot at nævne et par eksempler.

Er Snapchat-annoncering noget for min virksomhed?

Snapchat er et visuelt medie, hvor billeder og videoer er i fokus, og det er derfor væsentligt, at du har et produkt, som du kan reklamere for på denne måde. Hvis du er håndværker eller lignende, er det formentlig ikke Snapchat, der kan generere mest omsætning til din virksomhed.

Hvis du derimod har en webshop eller lignende, er der god sandsynlighed for, at du kan få noget ud af at annoncere på Snapchat. I sidste ende afhænger det af, hvem din målgruppe er, samt hvilket produkt du sælger.

Du kan få meget ud af Snapchat, hvis du anvender platformen korrekt, men du kan også spilde mange annoncekroner, hvis din målgruppe ikke anvender platformen. Du kan derfor med fordel kontakte et bureau, som kan hjælpe dig med at afdække din virksomheds potentiale på platformen, før du beslutter dig for, om det er den rigtige vej at gå.